Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

 

1.          Algemeen

 

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, werkzaamheden en overeenkomsten tussen -Channify-, hierna te noemen adviesbureau, en opdrachtgevers, respectievelijk hun rechtsopvolgers. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 84663707

 

2.          Inspanningsverplichting

 

Het adviesbureau zal de door hem te verrichten (advies)diensten naar beste inzicht en vermogen, en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Deze verplichting heeft het karakter van een ‘inspanningsverplichting’, omdat het bereiken van het beoogde resultaat niet kan worden gegarandeerd.

 

3.          Offerte

 

Offertes zijn gebaseerd op de informatie die door de opdrachtgever is verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in, dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van het onderzoek heeft verstrekt. Om de uitvoering van de opdracht goed en zoveel mogelijk volgens tijdschema te laten verlopen, verstrekt de opdrachtgever tijdig alle documenten en gegevens die het adviesbureau nodig heeft. Dit geldt ook voor de terbeschikkingstelling van medewerkers van de eigen organisatie van de opdrachtgever, die bij de werkzaamheden van het bureau betrokken (zullen) zijn.

 

Als het adviesbureau daarom verzoekt, verschaft de opdrachtgever op zijn locatie het adviesbureau kosteloos een eigen werkruimte met telefoonaansluiting, een fax- en/of Datanetaansluiting.

 

 

4.          Tarieven en kosten van de opdracht

 

Tenzij anders in de offerte aangegeven, zijn de tarieven en kostenramingen in de offerte inclusief secretariaatskosten, reisuren, reis- en verblijfskosten en andere opdrachtgebonden kosten. Indien uit de offerte blijkt dat deze kosten niet zijn inbegrepen, worden deze maandelijks bij (voorschot-) declaratie in rekening gebracht. Een tussentijdse verandering in het niveau van de lonen en kosten van het adviesbureau zullen worden doorberekend, tenzij in de offerte anders wordt vermeld.

 

5.          Betalingsvoorwaarden

 

Betaling dient te geschieden binnen 15 dagen na declaratiedatum. Na die vervaldag kan de wettelijke rente in rekening worden gebracht, zonder dat ingebrekestelling is vereist. Indien betaling achterwege blijft, kan het bureau met een beroep op de onzekerheidsexceptie de uitvoering van de opdracht opschorten. Is de opdrachtgever in verzuim of schiet hij op een andere wijze tekort in het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor zijn rekening, zowel de gerechtelijke als de buitengerechtelijke. Indien de opdracht is verstrekt door meer dan één opdrachtgever, zijn alle opdrachtgevers hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de verplichtingen zoals in dit artikel aangegeven (ongeacht de tenaamstelling van de declaratie).

 

6.          Duur en afsluiting van de opdracht

 

De opdracht kan worden aangegaan op “projectbasis”, of op basis van een afgesproken uurtarief. De duur van de opdracht kan behalve door de inspanning van het adviesteam worden beïnvloed door allerlei factoren, zoals de kwaliteit van de informatie die het adviesbureau verkrijgt en de medewerking die wordt verleend. Het adviesbureau kan dan ook niet van tevoren exact aangeven hoe lang de doorlooptijd voor het uitvoeren van de opdracht zal zijn. Indien de opdracht op “projectbasis” wordt aangegaan en de kwaliteit van de informatie, respectievelijk medewerking, door de opdrachtgever of zijn medewerker(s) onvoldoende is naar de mening van het adviesteam kan het adviesbureau de opdracht opschorten, danwel de “verloren uren” declareren. Dit echter altijd na voorafgaande schriftelijke kennisgeving aan de opdrachtgever. In financiële zin is de opdracht afgesloten, zodra de eindafrekening door de opdrachtgever is goedgekeurd. Binnen een termijn van 10 dagen na dagtekening van de factuur dient de opdrachtgever het adviesbureau hierover te berichten. Indien de opdrachtgever niet binnen deze termijn reageert, wordt de eindafrekening geacht te zijn goedgekeurd.

 

Indien de opdrachtgever een controle wenst van een registeraccountant op de declaratie van het adviesbureau, dan zal daaraan medewerking worden verleend. De kosten van een dergelijke controle zijn voor rekening van de opdrachtgever.

 

7.          Wijziging adviesteam

 

Het adviesbureau kan in overleg met de opdrachtgever de samenstelling van het adviesteam wijzigen, indien het meent dat dit voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is. De wijziging mag de kwaliteit van de te verrichten adviesdiensten niet verminderen, noch de continuïteit van de opdracht ongunstig beïnvloeden. Een wijziging van het adviesteam kan ook op verzoek van de opdrachtgever in overleg met het adviesbureau plaatsvinden.

 

 

8.          Het betrekken van derden bij de opdrachtuitvoering

 

Het betrekken of inschakelen van derden bij de opdrachtuitvoering door de opdrachtgever of door het adviesbureau geschiedt uitsluitend in onderling overleg

 

9.          Wijziging van de opdracht c.q. meerwerk

 

De opdrachtgever aanvaardt dat de tijdsplanning van de opdracht kan worden beïnvloed, indien partijen tussentijds overeenkomen de aanpak, werkwijze of omvang van de opdracht en/of de daaruit voortvloeiende werkzaamheden uit te breiden of te wijzigen. Indien de tussentijdse wijziging in de opdracht of opdrachtuitvoering ontstaat door toedoen van de opdrachtgever, zal het adviesbureau de noodzakelijke aanpassingen aanbrengen, indien de kwaliteit van de dienstverlening dit vergt. Indien zo’n aanpassing leidt tot meerwerk, zal dit als een aanvullende opdracht aan de opdrachtgever worden bevestigd.

 

10.    Tussentijdse beëindiging van de opdracht

 

Partijen kunnen de overeenkomst voortijdig eenzijdig beëindigen, indien een van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan plaatshebben conform de offerte en eventuele latere additionele opdrachtspecificaties. Dit dient gemotiveerd en schriftelijk aan de wederpartij te worden bekendgemaakt. Indien tot voortijdige beëindiging is overgegaan door de opdrachtgever, heeft het bureau vanwege het ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies recht op compensatie, waarbij het tot dan toe gemiddelde maandelijkse declaratiebedrag als uitgangspunt wordt gehanteerd.

Het adviesbureau mag van zijn bevoegdheid tot voortijdige beëindiging slechts gebruik maken als tengevolge van feiten en omstandigheden die zich aan zijn invloed onttrekken of hem niet zijn toe te rekenen, voltooiing van de opdracht in redelijkheid niet kan worden gevergd. Het bureau behoudt daarbij aanspraak op betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden, waarbij aan de opdrachtgever onder voorbehoud de voorlopige resultaten van het tot dan toe verrichte werk ter beschikking zullen worden gesteld. Voorzover dit extra kosten met zich meebrengt, worden deze in rekening gebracht. Ingeval een van beide partijen in staat van faillissement geraakt, surséance van betaling aanvraagt of de bedrijfsvoering staakt, heeft de andere partij het recht de opdracht zonder inachtneming van een opzegtermijn te beëindigen, een en ander onder voorbehoud van rechten.

 

 

11.    Vertrouwelijkheid

 

Het adviesbureau is verplicht tot geheimhouding van alle informatie en gegevens van de opdrachtgever jegens derden. Het bureau zal in het kader van de opdracht alle mogelijke voorzorgsmaatregelen nemen ter bescherming van de belangen van de opdrachtgever. De opdrachtgever zal zonder toestemming van het bureau aan derden geen mededeling doen over de aanpak van het bureau, zijn werkwijze en dergelijke, dan wel zijn rapportage ter beschikking stellen.

 

12.    Intellectuele eigendom Adviesbureau

 

Modellen, technieken, instrumenten, waaronder ook software, die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht en in het advies of onderzoeksresultaat zijn opgenomen, zijn en blijven het eigendom van het adviesbureau. Openbaarmaking kan alleen na schriftelijke toestemming van het adviesbureau.

De opdrachtgever heeft uiteraard het recht stukken te vermenigvuldigen voor gebruik in zijn eigen organisatie, voorzover passend binnen het doel van de opdracht. Ingeval van tussentijdse beëindiging van de opdracht, is het voorgaande van overeenkomstige toepassing.

 

13.  Intellectueel eigendom Opdrachtgever

 

        Opdrachtgever verwerft, bezit en behoudt alle eigendomsrechten van zijn Web-Site en alle bijbehorende eigen auteursrechten, handelsmerken, merken,  servicemerken,  patenten, bibliotheek van objecten, personages, rekwisieten of andere  eigendomsrechten, welke hem op grond van de wet toekomen.

 

14.  Intellectueel eigendom Derden

 

        Alle  handelsmerken, dienstmerken, merk-en handelsnamen en logo’s die op de Service verschijnen en niet specifiek van Opdrachtgever zijn, zijn mogelijk het intellectuele eigendom van de eigenaren van dergelijke merken of namen  en Opdrachtgever mag geen van dergelijke intellectuele eigendomsrechten voor zichzelf gebruiken, wijzigen, verwijderen of anderszins schenden.

 

15. Het aantrekken of in dienst nemen van wederzijds personeel

 

Geen van de partijen mag tijdens de uitvoering van de opdracht en binnen één jaar na beëindiging van de opdracht personeel van de wederpartij in dienst nemen of met dit personeel over indiensttreding onderhandelen, dan in overleg met de wederpartij.

 

16. Links van derden

 

De Service kan links bevatten, of Opdrachtgever in staat stellen om te communiceren met en gebruik te maken van andere onafhankelijke websites, producten of diensten van derden (“Services van derden”).Toegang tot diensten van derden wordt uitsluitend voor uw gemak geboden. Diensten van derden vallen niet onder de controle van het adviesbureau en zij onderschrijft niet noodzakelijkerwijs de inhoud, advertenties, producten, diensten of andere materialen op of via een dergelijke derde partij. Uw gebruik van Services van  derden kan onderworpen zijn aan de algemene voorwaarden en het privacybeleid  van de externe provider en kan de openbaarmaking of overdracht met zich meebrengen van informatie van of over u aan de externe provider. Opdrachtgever moet naar eigen inzicht een oordeel vellen over zijn gebruik van en interactie met derden.

 

17. Aansprakelijkheid

 

Het adviesbureau is aansprakelijk voor de tekortkomingen in de uitvoering van de opdracht, voorzover deze het gevolg zijn van het niet in acht nemen door het bureau van zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap waarop bij het uitbrengen van adviezen in het kader van de betrokken opdracht mag worden vertrouwd. De aansprakelijkheid voor de schade veroorzaakt door de tekortkomingen wordt beperkt tot het bedrag van het honorarium dat het bureau voor zijn werkzaamheden in het kader van die opdracht heeft ontvangen. Bij opdrachten die een langere doorlooptijd dan een half jaar hebben, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden.

 

Eventuele aanspraken van de opdrachtgever in hier bedoelde zin dienen binnen 6 maanden na het ontdekken van de schade te zijn ingediend.

 

 18. Niet aansprakelijk voor diensten van derden

 

Channify B.V. is niet verantwoordelijk voor enig Product of Professionele Dienst dat binnen de Dienst wordt getoond en afkomstig is van een andere bron dan Channify B.V.  Alle zaken met betrekking tot de Producten of Professionele Diensten die  door Derden  worden aangeboden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aankoopvoorwaarden, betalingsvoorwaarden, garanties, onderhoud en levering, zijn uitsluitend tussen u en de derden. Wij geven geen garanties of verklaringen  met betrekking tot Producten of Professionele Diensten door Derden.  U zult  ons niet beschouwen (en wij zullen niet worden opgevat als) een partij bij dergelijke acties, ongeacht of  we  een vorm van  inkomsten of andere vergoedingen in verband met dergelijke transacties ontvangen, en wij   zijn  niet  aansprakelijk voor kosten of schade die voortvloeien uit, hetzij rechtstreeks,  hetzij indirect, aan u of een andere persoon die betrokken is bij of verband houdt met  de transacties.

 

19. Geschillenregeling

 

Alle geschillen welke mochten ontstaan naar aanleiding van de uitvoering van de onderhavige overeenkomst dan wel van nadere overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn, worden beslecht overeenkomstig het Reglement van het Nederlands Arbitrage Instituut te Rotterdam.

 

20. Beveiliging en privacy

 

De Opdrachtgever geeft door het aangaan van een Overeenkomst toestemming aan het adviesbureau zijn Persoonsgegevens te verwerken ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst en de administratie en beheerstaken. Deze Persoonsgegevens zijn slechts toegankelijk voor het adviesbureau en worden niet aan derden verstrekt, tenzij deze hiertoe krachtens de wet of een rechterlijke uitspraak verplicht is.

 

Het adviesbureau legt passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer om de Persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van te beschermen gegevens met zich meebrengen.

De verantwoordelijkheid van het melden van datalekken ligt uitsluitend bij het adviesbureau als het gaat  om het verwerken van persoonsgegevens van Opdrachtgevers zelf die door het adviesbureau worden opgeslagen.

 

Indien door de Opdrachtgever, middels het adviesbureau, Persoonsgegevens naar derden worden getransporteerd, vrijwaart de Opdrachtgever het adviesbureau tegen alle rechtsvorderingen van derden die zijn gebaseerd op de bewering dat deze Persoonsgegevens worden uitgevoerd in strijd met de bepalingen van de AVG.

 

21. Toepasselijk recht

 

Op deze overeenkomst is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.